کد خبر : ۲۲۱۴۶۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۱۴ ساعت ۱۵:۰۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول:
دزفول رتبه نخست فرهنگ ترافیکی خوزستان را دارد/ لزوم همکاری دستگاه های مختلف با راهور

رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: شهرستان دزفول از رتبه اول فرهنگ ترافیک در استان خوزستان برخوردار است که دلیل این امر آموزش های متعدد ترافیکی است.

 دزفول رتبه نخست فرهنگ ترافیکی خوزستان را دارد/ لزوم همکاری دستگاه های مختلف با راهور

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سرهنگ تورج کردعلیوند پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک که به مناسبت هفته ناجا در سالن عمران شهرداری دزفول برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ ترافیک اولین موضوعی است که هر فرد و گردشگر با حضور در شهر، استان و یا کشوری دیگر با آن مواجه می شود.

وی افزود: بنابراین تمام ارگان ها و سازمان های هر شهر و یا استانی باید برای نشان دادن این ظرفیت فرهنگی خود در زمینه ترافیک در راستای الگو شدن برای دیگران تلاش کنند.

رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول عنوان کرد: همه ما می توانیم به شکل ها و راه های مختلف با کوچکترین تذکر به رانندگان متخلف موجبات تغییر فرهنگ رانندگی آنها را فراهم آوریم.

سرهنگ کردعلیوند با بیان اینکه شهرستان دزفول از رتبه اول فرهنگ ترافیک در سطح استان خوزستان برخوردار است، دلیل این موفقیت را آموزش های متعدد ترافیکی و قانونمندی رانندگان دزفولی برشمرد.

وی یادآور شد: به اذعان بسیاری از مسافران و غیربومی ها با وجود فراوانی تعداد موتور سیکلت در دزفول، راکبان این وسایل نقلیه به مقررات ایمنی از جمله ماندن در پشت چراغ قرمز توجه زیادی می کنند که این نشان دهنده نتیجه مثبت آموزش های فرهنگی در زمینه ترافیک درشهرستان دزفول است.

رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول با اشاره به کمبود نیرو و امکانات در این اداره، گفت: با این وجود اما روزانه بیش از ۳۰ خودرو و ۵۰ موتور به مجموع ترافیک دزفول اضافه می شود در واقع ماهانه ۱۵۰۰ موتور وارد گردونه ترافیکی دزفول شده و از سویی هیچ موتوری از چرخه ترافیک شهرستان خارج نمی شود.

لزوم همکاری دستگاه های مختلف با راهور
سرهنگ کردعلیوند خواستار شد: بنابراین با توجه به این موضوع لازم است که سازمان ها و نهادهای مرتبط در زمینه شهری و ترافیک با ما همکاری های بیشتر و بهتری داشته باشند و در رفع گره های ترافیکی و افزایش فرهنگ ترافیک شهرستان مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه راهنمایی و رانندگی دزفول با تمام توان وظایف خود را انجام می دهد، تاکید کرد: لازم است تا کودکان با آموزش هایی که در مدارس و به شکل های مختلف می بینند والدین خود را در هنگام حضور در خودرو به رفتار صحیح رانندگی دعوت کنند، ضمن اینکه مربی های آموزشگاه های رانندگی نیز در تربیت رانندگان قانونمند و تحویل آنها به جامعه نقش به سزایی دارند که امیدوار هستیم با رعایت تمام نکات بتوانند اداره راهنمایی و رانندگی دزفول را در این زمینه همراهی بیشتری کنند.

سرهنگ کردعلیوند در پایان، از آموزش های فرهنگی  اداره آموزش و پرورش دزفول به دانش آموزان در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها: سرهنگ تورج کردعلیوند رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول